Doorgaan naar hoofdcontent

🇬🇷DAG 39: Piraeus - Katwijk

Vrijdag 20 mei 2022

People 



Als ik fiets, vind ik het helemaal niet erg om alleen te reizen. Je kunt je eigen tempo fietsen, stoppen wanneer je wilt, gaan en staan naar eigen inzicht; ideaal voor een Eigenheimer zoals ik. Toch was het fijn om zoveel nieuwe mensen te ontmoeten tijdens mijn reis. Vaak fietsers met dezelfde mindset, maar ook ontzettend aardige Grieken. Verder was het een mooie gedachte om mij gesteund te voelen door 45 donateurs die genoeg vertrouwen in mij hadden om het goede doel waarvoor ik fietste in woord en (financiële) daad ondersteunen. Het geld is hard nodig voor War Child Oekraine. Laten we hopen dat die verschrikkelijke oorlog op een of andere manier gaat eindigen. Slava Ukraini !!

Bij mijn hotel van de heenreis staat de transportdoos keurig op mij te wachten. Na een slechte nachtrust (feestje met harde live muziek bij de buren) merk ik bij een matig ontbijt dat het hotel nu voornamelijk gevuld is met Nederlandse Erasmus uitwisselings-studenten. Ze komen brak de ontbijtzaal binnen waggelen en de gesprekken gaan over shotjes en coma-zuipen; er is er zelfs 1 naar het ziekenhuis afgevoerd. Waar was dat feestje ?: is nu duidelijk !

Ik zet ik mij vervolgens aan het demonteren van het aluminium ros, wat redelijk fortissimo gaat. Helaas gaat de rest wat minder soepel. De vertrektijd van het vliegtuig is pas half negen ‘s avonds waardoor ik de halve dag met mijn ziel onder de arm loop (elke vakantieganger kent dit gevoel). Dan kondigt Transavia eerst aan dat ze de vlucht niet kunnen uitvoeren, in plaats daarvan komt een opgelapt toestel van een Bulgaarse very-low-budget maatschappij ons ophalen. Vervolgens melden ze, heel attent ‘s middags al een komende vertraging van 1,5 uur, waardoor ik pas na middernacht op Schiphol aan ga komen. Op het vliegveld heeft Transavia wel 1 hele incheckbalie geopend voor 3 vluchten. Daarna natuurlijk met die onmogelijke doos het halve vliegveld over, op zoek naar de afdeling Belachelijke Bagage.
Helaas wijs geworden door vaak vliegen in mijn werkzaam leven, ken ik de tactiek van vliegtuigmaatschappijen om slecht nieuws geleidelijk te brengen. En inderdaad, ping, sms-je van Transavia: nieuwe vertrektijd half 1 ‘s nachts. Er gaat een collectieve vloek door de vertrekhal, want iedereen krijgt tegelijk dit berichtje. Als de vlucht eindelijk vertrekt, gaat alles verder goed en ben ik rond een uur of 5 ‘s ochtends thuis.
Nou ja, die ene dag afzien is een klein offer voor zo’n mooie fietsvakantie.


Final Last Words: 
Dank voor het lezen van dit blog en de vele reacties erop. Het heeft mij gestimuleerd om elke dag te proberen iets leuks te noteren.

Hopelijk volgen er nog veel fietsreizen, U bent nog niet van mij af !!