Doorgaan naar hoofdcontent

🇬🇷DAG 38: Poros - Piraeus

Donderdag 19 mei 2022

Op Fietse




Mijn werkpaard, de Santos Travel Lite, heeft mij door heel Griekenland gevoerd. Hoge bergen op, hobbelige gravelpaden en afgesleten asfaltwegen waren geen enkel probleem voor de fiets, wel soms voor de berijder. Er waren momenten dat ik verlangde naar dit, maar uiteindelijk is alles op fysieke kracht gelukt.

Vaak met behulp van doping. Namelijk een caffeine-shot van mijn favoriete drankje. De onvolprezen Cafe Fredo. Als je het zelf wilt maken, klik hier.

Ik ga langzamerhand de terugreis aanvaarden. Vandaag ga ik met de ferry van Poros naar Piraeus. Omdat niet op alle veerboten de fiets mee mag, kan ik pas rond 15:30 vertrekken. Gelukkig mag ik later uitchecken bij het hotel en kan ik nog een rustig dagje doorbrengen. Bizar toeval is dat de Nederbelg van dag 9, juist in mijn hotel aankomt als ik vertrek.

Op de fast ferry wordt de fiets buiten stevig aan dek vastgebonden. Even later begrijp ik waarom. Het is een onrustig zeetje en de boot stampt en maakt behoorlijke klappers. Binnen wordt volop gekotst, gelukkig is mijn maag sterk deze keer. Bij aankomst constateer ik met opluchting dat mijn fiets niet overboord is geslagen. Bij het verlaten van de boot, staat een grote mensenmassa te wachten om aan boord te gaan, blijkbaar komt het toeristenseizoen op gang. Tijd om weg te wezen dus…