Doorgaan naar hoofdcontent

🇬🇷DAG 37: Hydra

Woensdag 18 mei 2022

Mr. Blue Sky



Zoals bijna elke dag van mijn reis (behalve 2 regendagen), is de lucht stralend blauw. Ik zie alle tinten van mijn favoriete kleur op het water, van azuurblauw tot royal blue. 
Het is weer zo’n prachtige dag om in te lijsten en ik ben op weg naar het eiland Hydra.

Dit is een schitterende plek en het laatste in mijn serie island-hopping. De enige serieuze plaats is rond een baai gebouwd op een heuvel. Als een amfitheater dat de zee overziet. Het is druk in het haventje. Zeiljachten, catamarans, een klein cruise-schip, een marine-schip en watertaxi’s verdringen elkaar.

Er is een speciale atmosfeer, omdat gemotoriseerd verkeer verboden is. Transport vindt plaats met handkarren of 1 van de vijfhonderd ezels en paarden. Het is wel druk, het is een populair dagtochtje vanuit bijvoorbeeeld Athene. Er is verder weinig te bezichtigen, maar het is goed toeven op een terrasje, kijkend naar de drukte in de haven. Niet veel te melden, gelukkig hebben we de foto’s nog…