Doorgaan naar hoofdcontent

🇬🇷DAG 21: Fiskardo - Argostoli

Maandag 2 mei 2022

KM 53/884 - HM 552/11.079

Vooruit met de geit !

De dag begint miezerig; ik heb geen zin om nat te worden, dus stel mijn vertrek uit tot een uur of 11, wanneer het droog wordt. Na een stevige klim door vochtige bossen die alle kleuren groen hebben, volgt een onwaarschijnlijk mooie weg, slingerend hoog boven de zee, met prachtige uitzichten. Op de steile rotsen boven de gapende afgronden, lopen overal (berg)geiten.

De wegen op Kefalonia zijn smaller dan op Lefkas en er rijden veel minder auto’s. Ik kom langs het schitterende schiereilandje Assos, waar de weg na een aardverschuiving weer is hersteld. 

Myrtos Beach is het mooiste strand van het eiland. De azuurblauwe zee en het goudgele strand lonken om peilsnel naar beneden af te dalen. De klim van een paar honderd meter terug weerhoudt mij ervan.

Argostoli is de grootste plaats van het eiland. Helaas heeft de aardbeving 1953 veel van de oorspronkelijke gebouwen verwoest. Het plaatsje is echter prachtig herbouwd met een mooie boulevard en een lange (voetgangers)dam, die door mij mooi gebruikt kon worden om een stukje af te snijden.


Mijn hotel heeft een prachtig uitzicht, want is tegen de berg aangeplakt. Vanaf mijn terrasje kan ik  later een merkwaardig tafereel aanschouwen. De eigenaar heeft een geit als huisdier gekozen en laat het mekkerende beest gehesen in een tuigje uit….