Doorgaan naar hoofdcontent

🇬🇷DAG 2: Piraeus

Woensdag 13 April 2022

Een dagje corvee….

De coronaregels gelden hier helaas nog, dus geen ontbijtbuffet, maar een paar broodjes uit de ijskast en een “2 jaar lang houdbare croissant”. Maar niet geklaagd, want het is een prachtige zonnige dag en de weersvooruitzichten zijn heel goed. De vriendelijkheid en bereidwillige medewerking van het hotel-personeel is ook voortreffelijk.

Na een uurtje sleutelen is mijn fiets weer in elkaar gezet. Alleen de bandjes met de hand oppompen valt niet mee, maar na enig zoekwerk vind ik een hele goede fietsenwinkel. De eigenaresse vertelt mij dat haar mechaniker zelf fietsen assembleert en dat is bijzonder in een land waar men voornamelijk op Chinese import fietst. (als er al gefietst wordt….)

Piraeus is een rommelige havenstad waar heel veel veerdiensten vertrekken. Dat is dan ook meteen het meest vermeldenswaardige. Maar een prima start- en eindpunt voor mijn route (zie kaartje)

Verder nog wat voorbereidingen gedaan voor de rest van de reis. Zin in !!!

Tenslotte kennisgemaakt met de Griekse diner-tijd. Rond Kattukse Schaft-tijd (18:00) sluiten ze hier het restaurant voor het einde van de lunch. Om een uur of 8-9 weer open voor het avondeten. Geen fijn schema voor een fietser, dus dat wordt improviseren. Vanavond werd ik gered door een gyros-tent😜

De dag eindigt fantastisch, omdat vandaag de eur 1.500-grens voor mijn aktie ten bate van War Child is doorbroken. Iedereen die een bijdrage heeft geleverd: Dank ! Voor iedereen die mijn aktie alsnog wil steunen: de donatie-link vind je onder mijn blog !